پاورپوینت نقشه سفر مشتری چیست شامل 42 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان کاربرد دارد .
تعداد صفحات | 42 |
حجم | 4104 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | علوم انسانی |
پاورپوینت نقشه سفر مشتری چیست
پاورپوینت نقشه سفر مشتری چیست شامل 42 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .
مختصری از متن
مقدمه
چطور مشتریان خود را وادار میکنید آنچه میخواهید را در وبسایتتان انجام دهند؟ بازاریابان دیجیتال همیشه این سوال را از خود میپرسند، بدون آنکه بدانند هیچ ترفند جادویی و ناگهانیای وجود ندارد که نرخ تبدیل را بالا ببرد. در واقع آنها نمیدانند در حال طرح پرسش سوال اشتباهی هستند.
سوالی که هر بازاریاب دیجیتالی باید از خود بپرسد این است که "برای رسیدن مشتریان به اهداف و خواستههایشان در وبسایتم، چه کاری از دست من ساخته است؟"
در این مبحث به معرفی نقشه سفر مشتری و فرآیند تهیه چنین نقشهای میپردازیم. این نقشهها معمولاً داستان سفر مشتری از اولین تعامل تا آخرین تعاملشان با شما را تعریف میکنند.
دنیای ما را داستانها و روایتها ساختهاند. این داستانها از لحظهای آغاز شدند که انسانها با هم ارتباط برقرار کردند. این حکایتها گاه بر دیوارهای غارها نقش میبستند و گاه در حلقههای چند نفره به دور آتش، در قالب حکایتهای بلندی تعریف میشدند. با اینکه داستانها همواره در حال تکامل بودهاند، اما هدف آنها هنوز همان هدف اولیه است: سرگرم کردن، به اشتراک گذاشتن تجربیات مشترک، آموزش دادن و منتقل کردن رسوم و سنتها.
اما داستانگویی صرفاً ابزاری برای درگیر کردن کاربران نیست، بلکه روشی عالی برای آموزش سازمانها درباره مشتریانشان است. اکثر سازمانها به نحو مطلوبی میتوانند درباره کاربران خود داده جمعآوری کنند، اما این دادهها اغلب نمیتواند سرخوردگی و تجربیات کاربران را به سازمان منتقل کند. این کاری است که از دستِ داستانها ساخته است و یکی از بهترین ابزارهای داستانگویی در کسبوکارها هم نقشه سفر مشتری است.
نقشه سفر مشتری چیست؟
نقشه سفر مشتری (یا به انگلیسی Customer Journey)، داستان و فرآیند تجربهی کاربر در محصول شما را تعریف میکند. از ارتباط اولیه، فرآیند مشارکت و درگیری او تا رابطه بلندمدت او با کسبوکار شما.
نقشه سفر مشتری ممکن است روی بخش خاصی از داستان مشتری تمرکز کند یا اینکه یک نمای کلی از کل تجربهی او ارائه دهد. در هر صورت، همواره هدفی که این نقشه دنبال میکند، شناسایی معرفی تعاملات اصلیای است که مشتری با سازمان یا شرکت شما دارد. نقشه سفر درباره احساسات، انگیزهها و سوالات کاربر در رابطه با هر یک از نقاط تماس او با سازمان است.
نقشه سفر مشتری اغلب کمک میکند به درک مطلوبی از انگیزههای اصلی مشتری دست یابید. این نقشه نشان میدهد مشتری به دنبال چیست و چه انتظاراتی از سازمان دارد. نقشه سفر مشتری میتواند شکلهای مختلفی به خود بگیرد، اما معمولاً به شکل نوعی اینفوگرافیک تهیه میشود. شکل این نقشه هر چه باشد، هدف آن ثابت است: آموزش سازمان درباره مشتریانش.
اگرچه معمولاً بازاریابان سنتی از نقشههای سفر مشتری استفاده میکنند، اما این روزها بازاریابان دیجیتال نیز به اهمیت این نقشه ها پی بردهاند و کم کم دارند به این ابزار مفید روی میآورند.
به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، صرف اینکه بدانید مشتری شما کیست کفایت نمیکند. شما باید بتوانید آنچه مشتری هنگام آمدن به وبسایت شما میخواهد را به او بدهید. تعیین مسیر حرکت مشتری (از اولین تعامل او با وبسایت تا آخرین نقطهای از سایت که مشاهده میکند) نشان میدهد آیا در این مسیری که مشتریان طی میکنند، نهایتاً به هدف خود میرسند یا خیر!
در تهیه نقشه سفر مشتری، استفاده از دادههایی که درباره کاربران دارید، بسیار ضروری است. توجه داشته باشید نقشه سفر مشتری را نمیتوان بر اساس حدس و گمان یا تصوری که خود شما از رفتار کاربران دارید، تهیه کرد؛ همه چیز باید بر اساس رفتار کاربران و دادههای موجود شکل بگیرد.
در تصویر زیر میبینید که موفقترین شرکتهای هر حوزه، به شدت در حال استفاده از دادههای مبتنی بر تحقیق و پژوهش هستند و همین امر، آنها را در حفظ مشتری و تقویت پایگاه مشتریان، یک گام از رقبا جلوتر قرار داده است.
حرکت از تصمیمگیریها و اقدامات مبتنی بر حدس و گمان به سوی دادههای مبتنی بر پژوهشهای آماری!
و ...
فهرست مطالب
مقدمه
نقشه سفر مشتری چیست؟
داده یعنی همهچیز!
چرا باید نقشه سفر مشتری داشته باشید؟
تحقیق برای تهیه نقشه سفر مشتری
تحقیق تحلیلی
تحقیق روایتی
نقشه را حول خصوصیات وبسایت خود تهیه کنید
مراحل تهیه نقشه
عنوان : نقشه سفر مشتری چیست
فرمت : پاورپوینت
تعداد صفحات : 42
پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت